Friday 23 December 2011

Adam&Hawa..



Lelaki yang Gentleman bukanlah yang membukakan pintu kereta untuk mu ketika kamu hendak masuk.

Lelaki yang Romantik bukanlah yang menyanyikan untuk mu lagu cinta yang membuatkan mu hanyut, luluh bersama maruah dan kehormatan mu.

Tapi, lelaki yang Gentleman dan Romantik adalah lelaki yang tidak akan menyentuh mu, jiwa dan raga mu dengan perbuatan mahu pun kata-kata, sebelum dia mampu bersumpah di depan Allah dan manusia melalui akad ijab dan qabul untuk menjaga mu dan membimbing mu sampai ke syurga.




HAWA : Aku sengaja berjalan di dalam hujan lebat kerana tiada siapa yang tahu aku sedang menangis ..::♥::..

ADAM : Aku hulurkan payung agar diri mu tidak kebasahan di dalam hujan lebat kelak siapa yang tahu kamu sedang menangis kerana demam ..::♥::..

HAWA : Aku sengaja berada di dalam sesebuah pertandingan bolasepak kerana tiada yang tahu aku sedang meraung ..::♥::..

ADAM : Aku sengaja membawa kamu di dalam sesebuah pertandingan bolasepak yang melibatkan aku kerana aku suka melihat kamu meraung untuk aku bukan untuk lelaki lain ..::♥::..

HAWA : Aku sengaja mengukir senyuman yang indah kerana tiada siapa yang tahu hati ku sedang menangis ..::♥::..

ADAM : Aku sengaja membuat lawak dan pujuk diri mu agar kamu dapat mengukir senyuman yang paling indah kerana siapa yang tahu hati kamu tidak lagi menangis ..::♥::..




~~Sungguh beruntung seorang LELAKI memiliki CINTA PERTAMA seorang WANITA. Dan sungguh beruntung seorang WANITA memiliki CINTA TERAKHIR seorang LELAKI..




*sumber::cinta insani duniawi..=)




No comments:

Post a Comment